envelop
loading
phone

+420 224 253 533

locale

Ovocný trh 11, Praha 1

Česky
slider1
Adlaw

Member of ADLAW INTERNATIONAL, a global network of law firms specialising in advertising and marketing law.

GTDT

Advertising Law National Expert by Getting the Deal Through.

Kovboj i velbloud inkognito (září 2013)

15. 9. 2013

Reklama na tabákové výrobky je v hledáčku legislativců již dlouho.  Dřevní doby přímočaré reklamy  dávno minuly.  Po řadě  úprav na evropské úrovni (z těch významných jmenujme  Směrnici  2001/37/ES-tzv. Tabáková směrnice,  a Směrnici 2003/33/ES),  postupně promítnutých do zákona č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy v platném znění a dalších českých předpisů,  je reklama na tabákové výrobky i jejich loga v podstatě  zakázána.   

Je  vymezena  velmi široce a dopadá i na jakékoliv formy obchodního sdělení, jehož účelem nebo přímým či nepřímým účinkem je reklama na tabákové výrobky  a  na reklamu, která se nezmiňuje přímo o tabákovém výrobku, ale využívá ochranné známky, emblému nebo jiného charakteristického rysu tabákového výrobku.

Povolené výjimky tvoří  jen reklama v tisku  určeném profesionálům v obchodu s tabákovými výrobky,   reklama ve specializovaných prodejnách tabákových výrobků včetně jejich výkladních skříní a  označení,  propagace tabákových výrobků  sponzorováním  vnitrostátních motoristických soutěží, které nemají  přeshraniční dopad v Evropském hospodářském prostoru  a reklama v  publikacích, které jsou tištěné a vydávané v zemích mimo EU a nejsou ani primárně pro čtenáře z EU určeny.  Také je možné užít ochrannou známku tabákového výrobku, pokud  byla  registrována či užívána do zákonem stanoveného  data,  a to  na reklamu jiných než tabákových výrobků – například oblečení.  Pro všechny tyto výjimky ale zákon stanoví přísná pravidla,  za kterých mohou být realizovány.

V současné době se v EU projednává další  revize tzv. tabákové směrnice za účelem  větší ochrany veřejného zdraví,  zvláště dětí a mladistvých.  Možná se i české krabičky na cigarety  dočkají  povinných strašidelných výjevů a ještě výraznějších varování .

 

JUDr. Karla Chlumská

advokátka

AK Svoboda Chlumská Chrůma  a partneři

uveřejněno v Marketing Sales Media, vyd. Empresa Media a.s.

News

Whistleblowing

8. 9. 2023

Novela zákoníku práce

8. 9. 2023

Koronavir a smluvní vztahy (březen 2020)

22. 3. 2020

Novela autorského zákona (duben 2017)

1. 9. 2017
Od 20.4.2017 je účinná novela autorského zákona…

Reklama na hazardní hry od 1. 1. 2017 (září 2016)

1. 1. 2017
V souvislosti s přijetím zákona o hazardních…
There are only the necessary (technical) cookies in this website, unavoidable for its proper functioning. Understand

Write us

zavřít
E-mail: