envelop
loading
phone

+420 224 253 533

locale

Ovocný trh 11, Praha 1

English
slider1
Adlaw

Jsme členy ADLAW INTERNATIONAL, celosvětové sítě právních specialistů v reklamě a marketingu.

GTDT

Národní expert v reklamním právu u Getting The Deal Through.

Kovboj i velbloud inkognito (září 2013)

15. 9. 2013

Reklama na tabákové výrobky je v hledáčku legislativců již dlouho.  Dřevní doby přímočaré reklamy  dávno minuly.  Po řadě  úprav na evropské úrovni (z těch významných jmenujme  Směrnici  2001/37/ES-tzv. Tabáková směrnice,  a Směrnici 2003/33/ES),  postupně promítnutých do zákona č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy v platném znění a dalších českých předpisů,  je reklama na tabákové výrobky i jejich loga v podstatě  zakázána.   

Je  vymezena  velmi široce a dopadá i na jakékoliv formy obchodního sdělení, jehož účelem nebo přímým či nepřímým účinkem je reklama na tabákové výrobky  a  na reklamu, která se nezmiňuje přímo o tabákovém výrobku, ale využívá ochranné známky, emblému nebo jiného charakteristického rysu tabákového výrobku.

Povolené výjimky tvoří  jen reklama v tisku  určeném profesionálům v obchodu s tabákovými výrobky,   reklama ve specializovaných prodejnách tabákových výrobků včetně jejich výkladních skříní a  označení,  propagace tabákových výrobků  sponzorováním  vnitrostátních motoristických soutěží, které nemají  přeshraniční dopad v Evropském hospodářském prostoru  a reklama v  publikacích, které jsou tištěné a vydávané v zemích mimo EU a nejsou ani primárně pro čtenáře z EU určeny.  Také je možné užít ochrannou známku tabákového výrobku, pokud  byla  registrována či užívána do zákonem stanoveného  data,  a to  na reklamu jiných než tabákových výrobků – například oblečení.  Pro všechny tyto výjimky ale zákon stanoví přísná pravidla,  za kterých mohou být realizovány.

V současné době se v EU projednává další  revize tzv. tabákové směrnice za účelem  větší ochrany veřejného zdraví,  zvláště dětí a mladistvých.  Možná se i české krabičky na cigarety  dočkají  povinných strašidelných výjevů a ještě výraznějších varování .

 

JUDr. Karla Chlumská

advokátka

AK Svoboda Chlumská Chrůma  a partneři

uveřejněno v Marketing Sales Media, vyd. Empresa Media a.s.

Novinky

Whistleblowing červenec 2023

8. 9. 2023

Novela zákoníku práce srpen 2023

8. 9. 2023

Koronavir a smluvní vztahy (březen 2020)

22. 3. 2020
Tento příspěvek se týká českého práva a otázek:

Novela autorského zákona (duben 2017)

1. 9. 2017
Od 20.4.2017 je účinná novela autorského zákona…

Reklama na hazardní hry od 1. 1. 2017 (září 2016)

1. 1. 2017
V souvislosti s přijetím zákona o hazardních…
Tento web používá pouze nezbytné (technické) cookies, které slouží k jeho správné činnosti. Rozumím

Napište nám

zavřít
E-mail: